۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۶۴۵۳۰
حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفت‌وگو با رسا:

ماندن در برجام به صلاح کشور نیست | خروج از NPT و آغاز غنی سازی؛ بهترین پاسخ به دشمنان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر بهترین راه خروج از NPT است و ما باید غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد را بدون درنگ شروع کنیم.
حجت الاسلام موسوی‌ لارگانی

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه ماندن در برجام به صلاح کشور نیست، گفت: با ماندن در برجام می‌خواهیم به کشورهایی در اروپا اتکا کنیم که در در 8 سال دفاع مقدس با تمام قوا در برابر ما ایستادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طی 4سال گذشته که برجام مطرح بوده شاهد بودیم که اروپا هیچ‌کاری انجام نداد، افزود: اروپا با حضور آمریکا در برجام کاری نکرد حالا که امریکا خارج شده است می‌خواهند چکار کنند؟

حجت الاسلام موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: وقتی نخست وزیر انگلیس می‌گوید برجام دستبندی به دستهای ایران در بحث هسته‌ای است یا رییس جمهور فرانسه که می‌گوید ایران باید مسائل موشکی خود را کنار بگذارد معلوم می شود نمی توان به این کشورها اعتماد کرد، در حالی که ما بارها عنوان کرده‌ایم بحث دفاعی ما قابل مذاکره نیست، این سخنان یعنی آنها نمی‌خواهند به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه شاید اروپا می‌خواهد تا تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا زمان بخرند و بعد بگویند بدون آمریکا نمی‌تواند ادامه دهد چون تحت فشار اقتصادی قرار گرفته است، افزود: مسؤولان ما در امضای برجام با شتاب عمل کردند، مقام معظم رهبری بارها فرمودند که این‌ها بد عهد و بد پیمان هستند.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت با بیان اینکه مسؤولان قسم خوردند که این توافقنامه به نفع ایران است، اما ما از روز اول شاهد بودیم که تنها به ضرر ایران بوده است، گفت: ما به تمام تعهداتمان در برجام عمل کردیم بدون اینکه طرف مقابل حتی به یک تعهد خود عمل کنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اظهار داشت:  در حال حاضر به عقیده من بهترین راه خروج از NPT است و ما باید غنی سازی اورانیوم 20 درصد را بدون درنگ شروع کنیم، چون این‌ کشورها به دنبال فرصت سوزی هستند./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات